Wartość konsumpcji l-glutaminy przewyższa jej produkcję, co prowadzi do obniżenia stopnia syntezy protein we włóknach mięśniowych. O negatywnych skutkach wyżej wymienionych procesów można by dyskutować godzinami. Aż strach pomyśleć, co się dzieje z naszymi mięśniami poprzecznie prążkowanymi podczas intensywnego treningu. Przeprowadzono działania badające związek pomiędzy zachowaniem kilku zainfekowanych pacjentów, a poziomem glutaminy w ich mięśniach. Dostarczenie aminokwasu znacznie wsparło procesy metaboliczne, co poprawiło procesy regeneracji.

W czym może ci być pomocna glutamina:

  • stymuluje procesy syntezy białek mięśniowych poprzez dodanie azotu sprzyjającego budowie nowych białek mięśniowych
  • zwiększa poziom hormonów mogących pozytywnie wpływać na twój nastrój i budowę ciała (naukowo stwierdzono, że zaledwie 2g glutaminy doustnie, zwiększyły poziom hGH ponad 4 krotnie w porównaniu z placebo, niezależnie od wieku badanych)
  • zmniejsza katabolizm mięśni podczas treningu
  • zwiększa wytrzymałoś przez uzupełnienie poziomu spadającego glikogenu
  • zmniejsza czas regeneracji mięśni
  • zmniejsza ryzyko chorób przez wzmocnienie układu odpornościowego
  • zapobiega przetrenowaniu podczas długotrwałych cykli treningowych nawet z dużymi obciążeniami (przypominam, że poziom glutaminy we krwi jest świetnym znacznikiem stanu znabolicznego).

To są tylko niektóre z szerokiej gamy bezpośrednich plusów stosowania glutaminy. Nie zapominajmy jednak o pośrednich korzyściach takich jak budowa pięknego i zdrowego ciała.

Glutamina pomaga wejść na wyższy poziom fizycznej sprawności i naturalnej odporności organizmu.

L-glutamina polepsza funkcjonowanie mózgu, poprawia wartość i stabilizuje poziom cukru we krwi – polecana jest więc przy cukrzycy, insulinooporności – zmniejsza chęc na spożycie słodyczy czy alkoholu – skutecznie oddziałuję więc na osoby odchudzające się, dotknięte chorobami typu: tarczyca, hashimoto czy zmęczenie nadnerczy – wpływa na zdrowie, witalność i właściwe funkcjonowanie jelit, wzmacnia odporność organizmu, skutecznie wspomaga walkę z nowotworami, wzmacnia serce i pomga w gojeniu się ran.

Dawka dzienna: 5–20 g. W okresie intensywnych treningów: 5 g rano, 10 g po treningu, 5 g przed snem. Treningi umiarkowane: 5g rano + 5g po treningu.