Wielu mężczyzn i kobiet zastanawia się jak to jest mozliwe, iz mimo stosowania restrykcji żywieniowych, ciężkich treningów cardio oraz tabletek odchudzających, nadal nie chudnie. Otóż, nasze ciało jest mądre, a jelita są naszym drugim mózgiem. Przeczytaj poniższe błedy żywieniowe, aby lepiej zrozumieć miechanizm tracenia wagi ciała.

  1. Nie jem. Głoduję.  Aby schudnąć, nie możesz pozwolić na to, żeby czuć głód. Jeśli się głodzisz, Twój metabolizm się spowalnia i zaczyna gromadzić zapasy w postaci tkanki tłuszczowej.
  2. Omijam posiłki, w szczególności ze śniadania. Musisz jeść, minimum 4 posiłki dziennie. Nigdy, ale to nigdy, nie rezygnuj ze śniadania. Im szybciej zjesz pierwszy posiłek, tym szybciej Twój metabolizm zacznie pracować na najwyższych obrotach.
  3. Spędzam długie godziny na siłowni, 7 dni w tygodniu.  Aby, mieć jakiekolwiek rezultaty, Twój organizm potrzebuje się regenerować. Bez tego, nie osiągniesz swoich celów. Podczas długich treningów, nie tylko intensywność jest mniejsza, ale i występuje zjawisko katabolizmu. Spalać zaczynasz swoje mięśnie, spowalniasz swój metabolizm, co w konsekwencji kończy się przytyciem. Trenuj nie dłużej niż 60 minut.
  4. Stosuję diete cud i tabletki odchudzające. Stosowanie diet, rozregulowuje i spowalnia Twój metabolizm. Często kończy się to efektem jo-jo. Preparaty wspomagające odchudzanie najczęściej zawierają nienaturalne składniki, które wcale nie pomagają zrzucić wagi czy zmniejszyc apetytu. Sprawdzaj skład suplementów. Dokonaj dobrego wyboru, tak aby 1. nie wydawać pieniędzy na marne, 2. nie zaśmiecać swojego ciała złą chemią, 3. nie powodować ubytkow witamin w swoim organizmie.
  5. Uprawiam treningi cardio. Osoby, które chcą schudnąć potrafią spędzić godziny, przykładowo na orbitreku, licząc jedynie kalorie. Trening jest mało intensywny, a do tego spalają one jedynie swoje mięśnie. Aby schudnąć, należy trenować krótko, a intensywnie, nie zapominając przy tym o zbudowaniu masy mięśniowej. Polecam treningi interwałowe, boks i treningi siłowe.
  6. Rygory czasowe np. jem tylko do godziny 18.00. Załóżmy, że ostatni posiłek zjadasz o godzinie 18, a następny o godzinie 7 rano, następnego dnia (śniadanie). To 13 godzin bez żadnych wartości odżywczych, Twój organizm regeneruje się najlepiej w nocy i “generuje” wówczas efekty Twojego treningu. Zjedz kolację nawet godzinę przed snem, nawet jeśli jest to tylko danie białkowe.
  7. Nie jem węglowodanów czyli pieczywa, makaronów, ryżu itp. Nawet jeśli udało Ci się zauważyć, że pozwala Ci to szybko pozbyć się zbędnych kilogramów, jedynie czego się pozbywasz to woda. 1 gram węglowodanów, może wiązać nawet 4 gramy wody. Aby schudnąć potrzebujesz wszystkich składników odżywczych : zdrowych tłuszczy, węglowodanów i białka.
  8. Jem produkty dietetyczne typu light. Udowodniono, że jeśli produkt ma etykietę “light” zazwyczaj je się go w większych ilościach, a ponadto produkty light mają dużo więcej substancji chemicznych, które nie tylko są groźne dla zdrowia, ale mogą zakłócić proces odchudzania.
  9. Nie jem po treningach. Aby efekty były widoczne, musisz zjeść pożywny odżywczy posiłek po treningu i to najlepiej jak najszybciej. Twój organizm potrzebuje energii, nie tylko do regeneracji, ale i do spalenia tkanki tłuszczowej.
  10. Trenuje codziennie tak samo i jem tak samo. innymi słowy, przyzwyczajasz swój organizam do nudy, a nuda zabija metabolizm. Aby schudnąć, należy “atakować” swój organizm z różnych stron. Często zmieniaj aktywność. Nie przywiązuj się również do tych samych produktów w swojej diecie.

Ważna informacja: restrykcje zywieniowe i rygory dietetyczne prowadzą do poważnych zaburzen odżywiania, o czym często piszemy na naszej stronie www.psychokompot.pl oraz na naszym portalu Facebook: PsychoKompot. Zaburzenia odżywiania są trudne do leczenia, zaburzają pracę wewnetrznych narządów Twojego ciała, ale też pracę twojego umysłu. Zachowaj ostrożność. Jesli potrzebujesz wsparcia w odchudzaniu, wprowadzaniu zmian żywieniowych skorzystaj ze wsparcia psychodietetyka, dietetyka bądz innego specjalisty żywienia. Nsi psycholodzy i doradcy żywienia są również dla Ciebie dostępni pod adresem e-mail: pomoc@PsychoKompot.pl