Moje doświadczenie zyciowe, ilość zastosowanych diet, treningów, sposobów odżywiania i myslenia o odżywianiu, pozwalają mi czuć sie osobą doświadczoną w kwestii psychodietetyki. Dzisiejszy artykuł o roli białka w diecie. Zaznaczam (!), że przez słowo ‚dieta’ rozumiem dobrze skomponowany sposób odzywiania a  nie rugor żywieniowy.

Jesli tak jak ja jesteś osobą aktywną fizycznie i psychicznie powinnas zwiekszyć ilość białka w diecie.

Białka, czyli tak zwane proteiny, są bardzo ważne dla naszego ciała, budują niemalże każdą jego komórkę, wchodzą w skład hormonow i enzymow i uczestniczą w procesach życiowych, regenerują nasz organizm, odpowiadają za metabolizm, pomagają utrzymać właściwą gospodarke azotową, co wpływa na przyrost masy mięśniowej.

  • Białka regulują procesy przemiany materii. Dzięki proteinom utrzymasz prawidłową masę ciała i zmniejszysz ilość tkanki tłuszczowej.

  • Podnoszą Twoją odporność. Chronią przed wirusami, drobnoustrojami i przed innymi czynnikami zewnętrznymi.

  • Regulują bilans wodny w Twoim organizmie.

  • Pomagają w utrzymaniu równowagi kwasowo-zasadowej.

  • Proteiny wpływają na szybsze gojenie się ran.

  • Są składnikiem Twoich włosów i paznokci.

  • Biorą udział w procesie widzenia i korzystnie wpływają na Twój układ nerwowy.

  • Kolagen, jako główne białko tkanki łącznej podnosi jakość i sprawność Twoich stawów oraz wpływa korzystnie na skórę.

  • Proteiny oczyszczają Twój organizm.

Białko jest więc niezbędne w naszej diecie. Pamietajmy też, że dieta musi być dobrze skomponowana i nie ma polegać na obcinaniu kalorii badz wykluczaniu niektórych rodzajów produktów, a na dostarczaniu organizmowi pełnowartościowego pożywienia.