Osoby uprawiające sport mają zwiększone zapotrzebowanie na białko, ponieważ podczas wysiłku zużywają więcej białek ustrojowych. Trening powoduje mikrouszkodzenia w mięśniach, a żeby je odbudować, potrzebne są aminokwasy, czyli mniejsze cegiełki budujące białka ustrojowe. Dotyczy to w równym stopniu kobiet, co i mężczyzn, i dlatego panie nie powinny bać się białka. Białko w ciele człowieka jest używane również do budowy kolagenu, odpowiada więc pośrednio za stan ścięgien, chrząstek i więzadeł. I pięknej, jędrnej skóry, o której marzy każda kobieta!
Jeśli jesteś aktywna fizycznie, zadbaj o dostarczanie białka w diecie. Produkty zwierzęce bogate w białko to: mięso, ryby, jaja, mleko i jego przetwory. Dobrymi źródłami białka roślinnego są: orzechy, migdały i nasiona, nasiona roślin strączkowych oraz kasze. Jeśli nie lubisz chrupać orzechów, skuś się na masło orzechowe lub masło migdałowe w 100% składające się z orzechów arachidowych bądź migdałów. Dla osób aktywnych fizycznie najcenniejsze jest tzw. białko pełnowartościowe, czyli tzw. białko kompletne. Jak wskazuje nazwa, takie białko zawiera aminokwasy egzogenne, których organizm sam nie wytwarza, a są dla niego niezbędne i dlatego muszą być dostarczane systematycznie w diecie. Jeśli myślisz o odżywkach białkowych, pamiętaj, że celem suplementacji nie jest zastąpienie białka  pochodzącego produktów, lecz jego szybkie uzupełnienie.
Sposobem na łatwe uzupełnianie białka mogą być białkowe przekąski, po które można sięgać w trakcie wysiłku czy po jego zakończeniu. Baton proteinowy, wafel ryżowy z masłem orzechowym i bananem, koktajl na bazie białka w proszku  to sposób na smaczne uzupełnienie białka.

Wiele pań unika białka, bo boją się, że będą mieć bicepsy jak kulturyści. Bez obaw! Rozsądne uzupełnienie diety w białko nie spowoduje nadmiernego rozrostu muskulatury, pomoże za to zregenerować mięśnie, poprawić stan ścięgien, a nawet zredukować zmęczenie.