Okazuje się, że popcorn jest źródłem związków fenolowych, przeciwutleniaczy, błonnika i minerałów, które wspomagają poprawne funkcjonowanie całego organizmu.

Wielu jeszcze nie zdaje sobie sprawy, że regularne spożywanie tego produktu może przynieść naprawdę wiele korzyści naszemu ciału.

Kukurydza, z której wytwarzany jest popcorn, jeżeli jest w 100% naturalna, jest źródłem błonnika oraz witamin i minerałów, które odgrywają ważną rolę w układzie pokarmowym.

Błonnik jest szczególnie niezbędny do prawidłowego wypróżniania się i zapobieganiu zaburzeń takich jak zaparcia. Oprócz tego produkt ten zmniejsza stany zapalne powstałe w jamie brzusznej.

To, że popcorn ma tak niepowtarzalny, pyszny smak i jest łatwy w przygotowaniu, nie oznacza, że od razu musi być ubogi w składniki odżywcze i niezdrowy.

Choć może być to zaskoczeniem, wspomaga on regulację prawidłowego poziomu cholesterolu we krwi. To z kolei ma pozytywny wpływ na cały układ sercowo-naczyniowy, zmniejsza ryzyko wystąpienia chorób serca i naczyń krwionośnych, miażdżycy tętnic, udaru mózgu czy zawału serca.

To prawda, że przekąska ta jest źródłem antyoksydantów, które jak wiadomo, są narzędziem neutralizującym działanie wolnych rodników w komórkach naszego organizmu.

Popcorn zawiera wysokie stężenie polifenoli, które działają jak przeciwutleniacze, co działa przeciwko powstawaniu chorób zwyrodnieniowych oraz opóźnia procesy starzenia.

Popcorn dopóki nie jest posypywany słodkimi dodatkami, jest jak najbardziej odpowiedni dla osób cierpiących na cukrzycę lub dla tych, którym zdarzyły się epizody podwyższonego poziomu cukru we krwi.

W rzeczywistości działa zapobiegawczo na tego typu incydenty, a włókna, które się w nim znajdują wspierają procesy metaboliczne, które są odpowiedzialne za regulację poziomu glukozy i insuliny.

Pomocna dłoń przy odchudzaniu

Filiżanka popcornu zawiera tylko 30 kcal, dlatego można go konsumować bez obawy nagłego przybrania na wadze. Choć nie należy do produktów powodujących cudowną utratę zbędnych kilogramów, może okazać się ratunkiem przy epizodach niekontrolowanego ataku głodu i chęci podjadania.

Działają moczopędnie

Zgadza się! Dzięki błonnikowi, ma on zdolność do obniżania ciśnienia krwi i redukuje retencję płynów w organizmie. Jego regularne spożywanie zwiększy produkcję moczu, a nawet może być doskonałym sposobem na zapobieganie zakażeń układu moczowego.

Ze wszystkich tych właściwości popcornu można korzystać tylko i wyłącznie wtedy, gdy kukurydza jest pochodzenia ekologicznego i 100%-tach naturalnego.

Jeżeli jest to możliwe, powinien być przygotowywany w oleju słonecznikowym lub oliwie z oliwek, jako że właśnie te są łatwe do strawienia i dostarczają cennych kwasów tłuszczowych.