W zdrowym ciele zdrowy biust

Ćwiczeń poprawiających wygląd biustu jest wiele. Dla kobiet wysportowanych zalecane są te z hantlami, które poprawiają wygląd ramion, a przy okazji kształt piersi. Ale nie martwcie się, dla pań, które z ciężarkami nigdy się nie zaprzyjaźnią też się coś znajdzie!

Do ćwiczeń pomagających wymodelować biust należą:

  • Motylki: połóż się na plecach, nogi rozstaw szeroko, ugnij je w kolanach. Weź do ręki hantle lub butelki z wodą, rozłóż ręce na bok, unieś i skrzyżuj nad biustem, a następnie napnij mięśnie klatki piersiowej. Później połóż ręce na podłodze i rozluźnij mięśnie. Wykonaj 3 serie po 12 powtórzeń
  • Pompki: połóż się na brzuchu, ugnij nogi w kolanach i unieś ciało opierając się na rękach i kolanach. Rozsuń dłonie szerzej niż barki, trzymając na wysokości klatki piersiowej. Ugnij łokcie i zbliż ciało do podłogi, a następnie wróć do pozycji wyjściowej. Wykonaj 3 serie po 10 powtórzeń.
  • Ściskanie piłki: usiądź po turecku i chwyć piłkę w obie ręce. Podnieś ją na wysokość klatki piersiowej i ściśnij z całej siły. Odpocznij chwilę. Wykonaj 3 serie po 30 powtórzeń.

Nie samym chlebem żyje człowiek

Odpowiednia dieta dla piersi powinna obfitować w produkty, które opóźniają starzenie  skóry i zapobiegają rozwojowi komórek nowotworowych. W menu nie powinno zabraknąć ryb (bogate w kwasy omega-3), a także warzyw i owoców (źródło błonnika). Procesy starzenia opóźniają m.in. ciemne winogrona, owoce morwy i czerwone wino (zawierają resweratol).

Odpowiednia dieta zapewnia stałą wagę, która zapobiega efektowi jo-jo. Przy drastycznym odchudzaniu obwód piersi się zmniejsza, a skóra staje się mniej elastyczna. Mówiąc prościej – „wszystko nam zwisa”, a takiej sytuacji przecież za wszelką cenę chcemy uniknąć.

Sposobem na jędrne piersi jest prysznic, w którym na przemian polewamy ciało zimną i ciepłą wodą.

Biust lubi chłód, bo skóra lepiej się napręża i staje się elastyczna.
Aby dodatkowo pobudzić komórki można najpierw wykonać peeling, a następnie masaż biustu – miękką szczoteczką, rękawicą kąpielową lub dłonią.

Do przygotowania domowego peelingu wystarczy pół szklanki soli morskiej, cukru lub kawy oraz mleko albo oliwa z oliwek (składniki należy połączyć do uzyskania gęstej konsystencji). Biust masujemy okrężnymi ruchami zawsze z dołu do góry i od środka na zewnątrz, z pominięciem sutków. Taki zabieg poprawi krążenie i wchłanianie kosmetyków.

Skóra piersi i dekoltu jest delikatna, dlatego wymaga odpowiedniej pielęgnacji. W tym celu warto wybrać kosmetyki nawilżające, odżywiające i wygładzające skórę. Można także zainwestować w kremy ujędrniające piersi. Kobiety, które wolą „rękę specjalisty” mogą udać się do gabinetu kosmetycznego, gdzie do dyspozycji klientek są ampułki z algami czy wyciągami roślinnymi. Nakładane są one na biust w formie maseczek na 10-20 minut.

Badanie zawsze w cenie

Piersi powinno badać się samodzielnie raz w miesiącu, najlepiej między szóstym, a dziewiątym dniem cyklu. Jeśli zauważysz coś niepokojącego idź do lekarza. Ginekolog lub internista zleci Ci dodatkowe badanie jak np. USG, mammografię, rezonans lub badanie genetyczne (wykluczające nowotwór) w zależności od wieku i stopnia zmian.

Jak badać piersi przed lustrem?

  • Unieś ręce do góry
  • Sprawdź, czy skóra się nie marszczy, a brodawki nie są wciągnięte
  • Oprzyj ręce na biodrach
  • Sprawdź, czy nie widzisz zmian w kształcie i kolorze skóry
  • Ściśnij kolejno brodawki i sprawdź, czy nie wycieka z nich płyn
  • Lewą rękę połóż z tyłu głowy, a prawą na lewej piersi.
  • Trzema środkowymi palcami zataczaj kółka wokół piersi z góry na dół i z powrotem
  • Powtórz czynność dla drugiej piersi sprawdzając, czy nie wyczuwasz zgrubień lub guzków