Wyeliminowanie lub ograniczenie ilości spożywanego cukru rafinowanego jest najcenniejszą radą, jaką mogą usłyszeć osoby borykające się z wyrywaniem włosów. Prawdopodobnie kiedy tylko zrezygnujesz ze spożywania cukru, szybko zauważysz diametralną różnicę w ilości wyrywanych włosów oraz znaczne obniżenie chęci wyrywania. Rezultaty są olbrzymie, nawet jeśli nie wyeliminujesz cukru ze swojej diety w stu procentach. Kiedy tylko zmieniłam dietę na niskocukrową, chęć wyrywania włosów znacznie się obniżyła. Ta metoda działa również na odwrót – po spożyciu dużej ilości słodyczy praktycznie od razu mam wielką potrzebę wyrywania włosów. W moim przypadku czekolada wcale nie poprawia humoru.

Nawet częściowe wykluczenie produktów żywnościowych zawierających cukier z diety daje widoczne rezultaty. Myśl, że trzeba będzie się obejść bez słodkich smakołyków często jestpoczątkowo bardzo przykra dla ludzi, lecz efekty widoczne w krótkim czasie są bardzo przekonujące do nowych nawyków żywieniowych. Zwykle tydzień lub dwa wystarcza, aby zauważyć ogromne zmiany. Po zauważeniu, jaki wpływ ma cukier na trichotillomanię, osoby nią dotknięte będą mogły dokonywać świadomych wyborów. Dla mnie niskocukrowa dieta stała się wybawieniem i lekiem na trichotillomanię. Teraz mam kontrolę nad własnymi rękami.

Spożywanie cukru jeszcze bardziej wzmaga apetyt na cukier. Innymi słowy, cukier generuje apetyt na cukier, tworząc błędne koło. Po dwóch lub trzech dniach diety niskocukrowej apetyt na cukier zwykle znacznie spada. Jeśli musisz już jeść coś słodkiego, niech to będą słodkie warzywa i owoce, takie jak np. marchew, jabłko, itp. Spożywanie białka zawartego np w mięsie, jajach, rybach, serze białym, jest znacznie korzystniejsze dla osób z trichotillomanią, i tymi produktami można zastąpić słodycze. Zauważyłam również, że wiele osób z trichotillomania jest jednocześnie bardzo zależnych od słodyczy i spożywa je codziennie.

Jeśli potrzebujesz większej motywacji do „rzucenia” nałogu jakim jest cukier, być może informacja o tym, że cukier jest przyczyną wszystkich przewlekłych chorób, takich jak cukrzyca, nowotwory (które uwielbiają cukier), choroby serca, otyłość. Osoby, które wyeliminowały cukier ze swojej diety, czują się zdrowiej, są pełni energii i wigoru.

Pamiętać należy, że nie tylko słodycze, ciastka i czekolada zawierają cukier. Również słodkie napoje działają na naszą szkodę. Sztuczne soki i chemiczne napoje zawierają dużo cukru i niekorzystnie wpływają na ludzki organizm. Woda lub zielona herbata są wspaniałymi zamiennikami i to je powinniśmy pić.

Zakładając ten blog bardzo chciałam, aby każdy, kto wyrywa włosy z powodu trichotillomanii, został poinformowany o tym, jak wielki wpływ ma cukier na trichotillomanię, na nasze ręce, na potrzebę wyrywania włosów… Odkrycie tego zjawiska odmieniło moje życie i dało mi nadzieję, że mogę odzyskać kontrolę nad swoimi rękami. Pamiętam jednak, że trichotillomania to choroba na całe życie. Jestem świadoma, że będą momenty, kiedy ciastko będzie wyglądać apetycznie, a po zjedzeniu go chęć wyrywania będzie ogromna. Nie sięgnę jednak do głowy, lecz wezmę pęsetę i wyrwę włosy z innych części ciała, oszczędzając głowę. Lub sięgnę po komórkę i nastawię budzik na co dwie minuty, tak, jak opisywałam to w pierwszym poście na tym blogu. Wiem jednak, że  dzięki rezygnacji z cukru odzyskałam znaczną kontrolę i wizja przyszłości bez łysej głowy stała się realna.

Autor: trichotillomanka